شناخت انواع سنگ توالت ایرانی

در کشور ما ایران و کشورهای همسایه مانند عراق پاکستان و غیره استفاده از سنگ توالت ایرانی یا همان توالت تخت رایج است به طوری که بسیاری از افراد با وجود ضرورت استفاده از توالت فرنگی به دلیل دردهای مفصلی و مریضی های خاص تنها به توالت های ایرانی عادت کرده‌اند.

اجزاء تشکیل دهنده سنگ توالت ایرانی

اولین نکته‌ ای که در خرید توالت های ایرانی یا هر نوع توالت دیگری باید به آن توجه کنید جنس مواد تشکیل دهنده محصول است در رابطه با سنگ توالت ایرانی باید بدانید که از جنس سرامیک بهداشتی تولید شده و همین مورد در درجه کیفیت این سنگ ها تأثیر گذار است است و آنها را از درجه یک تا سه دسته بندی میکند.

فرق سنگ توالت ایرانی تخت درجه یک و درجه های پایین تر در نوع لعابی است که استفاده می شود علاوه بر این مسائل دیگری نیز در تعیین درجه کیفیت آنها نقش دارند از جمله نوع حرارت داده شده در مرحله پخت تاب داشتن یا نداشتن و غیره هرچه لعاب سنگ توالت ایرانی شفاف تر و مستحکم تر باشد و همچنین این جذب آب کمی داشته باشد کیفیت آن بالا تر است.

توصیه ما این است که نوعی از سنگ توالت ایرانی را انتخاب کنید که درصد جذب آب کمتری داشته باشد و به مرور زمان کیفیت خود را از دست ندهد به این ترتیب تمیز کردن آن راحت تر و همچنین ماندگاری محصول بیشتر است. به طور کلی با دقت بیشتر در هنگام خرید و صرف هزینه بیشتر می‌توانید سنگ‌ توالت مرغوب و مطلوب تر را انتخاب کنید که تا سالیان سال برای شما ماندگاری داشته باشد.

علاوه بر مرغوب بودن سنگ توالت ایرانی نحوه ی رفع گرفتگی چاه توالت نیز بر دوام آن تأثیر زیادی دارد از همین رو هنگام برطرف کردن گرفتگی توالت ایرانی بهتر است از افراد کاردان و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. ما به شما لوله بازکن ستارخان در سایت برچسب را پیشنهاد می کنیم که زیر نظر مستقیم اتحادیه خدمات لوله بازکنی و چاه بازکنی را در سراسر تهران به مشتریان ارائه می کند.

آشنایی با ساختار سنگ توالت ایرانی طبی

توجه به ارگونومیک بودن سنگ توالت ایرانی معمولا برای افرادی که مریض هستند و به دردهایی مثل کمر درد یا پا درد دچارند توصیه می‌شود که از توالت فرنگی استفاده کنند اما امروزه در طراحی و ساخت سنگ ها توالت ابتکار و فناوری به کار رفته است که استفاده از آن را برای افرادی با مریضی های خاص نیز آسان کرده است به این نوع سنگ ها سنگ توالت ایرانی طبی می گویند.
پس اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به کمر درد پا درد و غیره دچارید بهتر است از انواع طبی سنگ توالت ایرانی استفاده کنید تا فشار کمتری روی کمر یا پاهای خود حس کنید که جهت رفع بوی نامطبوع شاید نیاز باشد تا با استفاده از یک فنر ابتدا گرفتگی را رفع کرده که برای این منظور می توانید روی کمک و تجربیات لوله بازکن شهرک گلستان در سایت برچسب حساب باز کنید

سیستم پاشش آب در فلاش تانک سنگ توالت ایرانی

از دیگر پارامترهای مهم در هنگام خرید سنگ توالت ایرانی توجه به سیستم پاشش آب در فلاش تانک آن است.
دسته بندی سنگ های توالت ایرانی به شکل زیر می باشد:

  • توالت ایرانی ریم بسته: در این نوع توالت ها دور تا دور سنگ بسته میباشد و تنها روزنه هایی با فاصله های منظم در آن جاگذاری شده است که عمل پاشیدن آب به وسیله آن ها صورت می گیرد از دیگر مزایای این نوع سنگ ها این است که جایی برای لانه گزینی حشرات موذی وجود ندارد و تمام سطح گودی را می پوشانند و به این صورت تمامی فضولات را از داخل گودی به صورت کامل می توانید بشویید.
  • سنگ توالت ایرانی ریم باز: در این نوع توالت ها که از انواع بسیار قدیمی توالت های ایرانی هستند برخلاف توالت ریم بسته دور تا دور سنگ بسته نیست و بعد از زدن دکمه فلاش تانک آب تا حدی که فشار دارد در حاشیه سنگ پیش می رود و سپس وارد گودی سنگ می شود اما قسمت های جلوی گودی توالت را نمی پوشاند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله مربوط به راهنمای خرید سنگ توالت ایرانی را در سایت برچسب مطالعه نمایید تا بتوانید هوشمندانه و با یک انتخاب درست مرغوب ترین سنگ توالت را خریداری کنید.

نکات مهم در نصب سنگ توالت ایرانی تخت

در هنگام نصب سنگ توالت ایرانی رعایت نکات زیر ضرورت دارد:

  1. سنگ توالت ایرانی نباید زیادی نزدیک به دیوار یا دور از دیوار قرار بگیرد زیرا در صورت نزدیکی زیاد از حد به دیوار نشستن برای افراد سخت خواهد شد همچنین اگر خیلی دور از دیوار باشد دسترسی شما به شلنگ و شیر آب سخت می شود فاصله استاندارد سنگ توالت دیوار حدود ۳۰ تا ۴۵ سانتیمتر است.
  2. سنگ توالت ایرانی باید مقداری به سمت چاه شیب داشته باشد تا آب و فضولات به سادگی وارد چاه فاضلاب شوند همچنین سنگ توالت باید موازی و هم با با کاشی کف باشد.
  3. حتماً توجه کنید که درز های دور و زیر سنگ توالت و چاه آن که به لوله فاضلاب متصل است به خوبی عایق بندی شده باشد تا حدی که آب نتواند به زیر سنگ توالت نفوذ کند و موجب ایجاد نشتی شود.
  4. در هنگام آماده سازی و نصب کف سنگ توالت ایرانی حتماً لوله فاضلاب را با کیسه یا درپوش بپوشانید تا مانع از ریختن مصالح ساختمانی یا سقوط اشیا به داخل لوله شود و از گرفتگی لوله فاضلاب قلاب جلوگیری شود.

معمولا به افرادی که کمر درد یا پا درد دارند توصیه می‌شود که از سنگ توالت ایرانی استفاده نکنند ولی اخیراً در طراحی این نوع توالت ها ظرافت هایی به خرج دادند که باعث شده نشستن برای افراد با مریضی های خاص را هم آسان تر کند که این نوع سنگ ها به توالت طبی معروف هستند.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>