آموزش طریقه دستشویی رفتن به کودکان در عرض سه روز

این موضوع یکی از دغدغه هایی است که معمولاً زوج های جوان یا آنهایی که تجربه اول شان در بچه داری است، دارا هستند. در اصل این موضوع حقیقی برای مادر فرزند می تواند، معنی های بسیاری به همراه داشته باشد.
در بازار کتاب های بسیاری جهت آشنا کردن کودکان برای رفتن به دستشویی وجود دارد.

مناسبترین زمان آموزش دستشویی رفتن به کودکان

زمانی که بهتر است فرزندانمان را آموزش دهیم که به دستشویی بروند، بین دو تا سه سالگی است اما برای دقیق‌ تر فهمیدن پسران در ۳۱ ماهگی و دختران در ۲۹ ماهگی به بعد مغزشان آماده ی این آموزش است.
ولی به طور کلی بهترین زمان برای هر کودک وابسته به خودش است و آن هم زمانی می باشد که خودش مستقل می شود و از بزرگترانش تقلید زیادی می کند و در مورد این نشانه هایی از خود بروز می دهد.
مثلاً کودکان در این بازه شوق و ذوقی برای رفتن به حمام دارند یا دوست دارند که به طور مستقل هر کاری را خودشان انجام دهند. در این بازه زمانی بهترین موقعیت است که آموزش رفتن به دستشویی برای کودک آغاز شود. اگر بتوان این کار را به طور قوی انجام دهیم، کودک در طی سه روز می تواند این پروسه را طی کند.

همه کودکان ممکن است در مراحل اولیه آموزش، ترس هایی را با خود به همراه داشته باشند که در یادگیری آنها تاثیر بگذارد. یکی از این ترس ها سر خوردن در توالت و گیر کردن پای آنها در چاه بست توالت می باشد، در این مواقع آرامش خود را حفظ کنید و اگر در حین جابه جایی و بیرون آموردن کودک خود اشیاء گران قیمتی به درون چاه افتاد، می توانید از تکنسین لوله بازکنی برچسب به عنوان مثال لوله بازکنی منیریه و یا هر منطقه دیگری که در آن سکونت دارید کمک بگیرید و به سرعت آرامش خود را به دست بیاورید.

توجه به روحیه و اخلاق های کودک عزیز

شما می توانید با توجه به اخلاق ها و روحیه هایی که از فرزند خود شناخت دارید، در طی شبانه روز بهترین تایم را انتخاب کنید و به او این آموزش را بدهید. توجه داشته باشید که در آن تایم کودک شما حوصله زیادی داشته باشد، همچنین درباره این نکته بسیار مهم است که به اخلاق و روحیه وی نیز توجه شود؛ زیرا یک کودک به عنوان مثال لجباز است یکی دیگر بازیگوش! یا کودک دیگر خجالتی است و با توجه به شناختی که از کودک دارید باید رفتار متناسب با اخلاقش را انجام دهید.

برای رفع فوری گرفتگی توالت و آسایش بیشتر خود و کودکانتان می توانید با یک تماس در محل خود از خدمات لوله بازکنی و چاه بازکنی با نازلترین قیمت بهره مند شوید. می دانید که هر نوع عامل ترس در کودکان مانع یادگیری آنها در حین آموزش می گردد.
پس بهتر است برای آموزش نحوه دستشویی رفتن به کودکان از قبل شرایط را برای آنان کاملا فراهم کرده باشیم. لوله بازکنی در شهرک ولیعصر، شهران، سعادت آباد و دیگر مناطق تهران از طریق سرچ منطقه به همراه سرویس موردنظر در سایت برچسب قابل سفارش می باشد.

آشنایی با مراحل آموزشی دستشویی رفتن کودکان

آموزش نحوه دستشویی رفتن کودکان چیزی است که باید در زمان حداقل بین سه تا شش ماه صورت بگیرد و چیزی نیست که قرار باشد عرض یک روز یا مدت بسیار کمی یاد بگیرد؛ بنابراین این کار تکرار و استمرار و حوصله می‌خواهد و دقت کنید تا مراحل را به ترتیب پیش بروید و یادتان باشد که کودک در این روزهای اول ممکن است پایش چاه توالت برود و گیر کند.

  • مرحله اول ایجاد انگیزه و حس شوق در کودک برای دستشویی رفتن است. برای این کار شما باید کودک خود را تشویق کنید و یا او را در میان بچه های هم سن و سال خودش قرار دهید و یا برای او به عنوان کادو قصری که هم رنگ آن را دوست دارد و هم سایز و شکل آن را دوست دارد، برایش تهیه کنید یا جایزه برای این کار در نظر بگیرید.
  • مرحله دوم عادت کردن روزانه به دستشویی رفتن کودکان، می باشد. شما می توانید در بازی های کودکانه او شرکت کنید و همراه شوید و قبل از اینکه بخواهید، آموزش کامل به او بدهید که چگونه بنشیند ابتدا با لباس به او آموزش دهید که چگونه در دستشویی یا قصری بنشیند تا این کار به یک عادت روزانه تبدیل شود و آن را مدام تمرین کند.
  • مرحله سوم این است که ترس کودک را از این موضوع از بین ببریم. در این مرحله باید دقت کنیم که کودک در توالت از چیزی می ترسد و ما آن را باید برطرف کنیم، حال این مورد هر چیزی می تواند باشد.
    مرحله چهارم دادن آب و مایعات بسیار، به علاوه صبحانه ی کامل به کودک می باشد. در این مرحله باید به آنها مایعات و صبحانه کامل بدهیم تا حس دستشویی رفتن کودکان تقویت شود و او این نیاز را در خود پیدا کند.
    اما باید دقت کنید که ممکن است او به این موضوع توجه نکند، پس هر یک ساعت یک بار از او بپرسید که آیا می خواهد به دستشویی برود یا نه! و اگر مدت زیادی بود که او به دستشویی نرفته و جواب نه داده بود، می توانید با تشویق او را به دستشویی ببرید.
  • مرحله پنجم آن است که کودک را در نیمه شب و قبل از خاموشی به دستشویی ببریم. در این مرحله در تایم های ذکر شده باید کودک را مجاب کنیم تا به سرویس بهداشتی مراجعه کند. باید دقت کرد که کودک در این راه نباید دچار شکست شود و باید روحیه جنگنده داشته باشد، پس نباید دچار شب ادراری شود و بخواهد که مکرر تخت و تشک خود را خیس کند.

به طور کلی برای ایجاد انگیزه در کودک بهتر است تا او را تشویق کنیم تا برایش ایجاد انگیزه شود. دقت کنید که در این مرحله باید جایزه ها کوچک باشد و جایزه بزرگ برای زمانی است که خیالتان از پوشک کردن راحت باشد، اما مطمئن باشید تا او هر وقت احساس دستشویی میکند به سرویس بهداشتی میرود.

مهمترین کار این است که اگر کودک در اوایل آموزش دستشویی رفتن،کار خرابی کرد اصلا با او پرخاش نکنید و با او مهربان باشید چرا که این کار در او وحشتی را به وجود می آورد که آموزش دستشویی رفتن به کودکان را مختل می‌کند باعث می‌شود با شما همکاری سختی داشته باشد.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>