ترفند های رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه به صورت کابردی

گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه از سری مشکلات ممکن در خانه ی ما ایرانی ها است. راهکار های ساده ای هم برای حل این رخداد در نظر گرفته شده است که با صرف انرژی و خواندن مطالب زیر در آدرس برچسب به آنها میپردازیم.

آشنایی با راهکار های رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه ها

فکرش را بکنید! یک روز صبح از خواب بیدار شده اید و بوی تتد و نامطبوعی را احساس میکنید ولی به آن اهمیت نمیدهید اندکی بعد برای شستن ظرف ها پیش قدم می شوید اما مشاهده میکنید که آب در سینک ظرفشویی جمع و تخلیه نمی شود! بله کاملاً درست حدس زدید. گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه مشکل تازه ای است و گریبان گیرتان شده است اما در صورت مواجه با این صحنه چه اقدامی باید انجام دهید و چگونه با این اتقاق ناخوشایند مقابله کنید؟! سریعا اقدام به برطرف کردن این گرفتگی نمایید تا در اسرع وقت بتوانید از شر این مشکل راحت شوید.

شما میتوانید در محدوده دروس تهران ازخدمات لوله بازکنی دروس سایت برچسب استفاده کنید و مطمئن باشید که فقط با یک تماس ساده می توانید درکمتر از نیم ساعت لوله بازکن مد نظر خود را در کنار خود داشته باشید.

بازکردن گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه با تلمبه دستی

این وسیله کم هزینه و رایج در هر خانه ای یافت می شود به این شکل که ابتدا سر دایره ای و گودی شکل آن را بر سطح دهانه چاه میگذاریم و دسته تلمبه را با کمی فشار به سمت پایین هدایت میکنیم تا محفضه خلأ شکل را ایجاد کند. سپس بعد از یکی دو دقیقه فشار را کم و صفر میکنیم تا خلأ ایجاد شده نابود و ذرات چسبناک و چرب در داخل لوله فاضلاب آشپزخانه به وسیله فشار هوا به سمت بالا هل داده شود.

راهکار های خانگی برای مقابله با مشکل گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه

جوش شیرین خاصیت و کاربرد های بسیاری دارد. حالا میخواهیم به توضیح یک کاربرد موثر و مفید آن بپردازیم. سه لیوان آب جوش در پارچ بزیزید سپس به اندازه یک فنجان جوش شیرین را به آن اضافه کنید. با کمک قاشق این محلول را هم بزنید تا به طور کامل جوش شیرین در آب داغ حل شود. پارچ آب را با صبر و دقت در چاه موجود در سینک ظرفشویی خال کنید. بیست دقیقه منظر بمانید تا محلول جوش شیرین با خاصیت از بین برندگی که دارد تمامی چربی ها و مواد زائد و خوراکی را نابود سازد. در مرحله بعد آب جوش را میریزیم تا داخل لوله خالی از چربی و مواد ریز و درشت شود! به همین راحتی شما مشکل گفتگی لوله را برطرف کرده اید.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه راه کارهای زیادی دارد که سایت برچسب با مقاله راه کارهای رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه می تواند به شما کمک کند تا در خانه این گرفتگی ها را بطرف نمایید.

سرکه و نمک: دو ماده خوراک

ی دیگر و قابل دسترسی، در اولین قدم این دو ترکیب را هردو به اندازه یک سوم فنجان مخلوط کنید. این دو ترکیب باعث ایجاد واکنش میشود و ذراتی گاز مانند از آن خارج میشود که برای رفع گرفتگی بعد از ترکیب کردن دوماده سریعا آن را به داخل لوله هدایت کنید تا بخارات آن هرچه کثیفی و گرفتگی است را از بین ببرد. این عمل باید طی یک شبانه روز یا حداقل نصف آن انجام شود و لازمه ی صبر است.

نکته ایمنی: دست خودرا نزدیک چاه نکنید که سبب آسیب به پوست شما میشود.

دلایل جمع شدن چربی ها و گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه

دلایلی باعث جمع فضولات در لوله و در نتیجه گرفتگی حاصل از آن میشود که خود این گرفتگی ها بر اثر دلایل گوناگونی اتفاق می افتد. اگر ما در اقدامی سریع سر منشاء مشکل را بیابیم برطرف کردن و مقابله کردن با آن هم کار ساده تری خواهد بود. همچنین با دریافتن ریشه اصلی گرفتگی در لوله فاضلاب آشپزخانه دیگر نیازی به لوله بازکن و صرف هزینه ها پیدا نخواهیم کرد. گرچه اگر وضعیت غیر قابل تحمل و از دست تان خارج شد به شرکت لوله بازکنی از طریق صفحه ی برچسب در تهران پارس که دارای لوله بازکن هایی تخصصی و توانمندی هستند مراجعه نمایید.

با رعایت کردن موارد زیر دیگر نیاز به لوله بازکنی طرشت ندارید اما اگر گرفتگی در منزل شما شدید باشد میتوانید آن را با خیال راحت به خدمات لوله بازکنی طرشت در سایت برچسب بسپارید و خیالتان از بابت تضمینی بودن و فوری بودن کار می تواند راحت باشد.

۱٫  بی توجهی به ریختن مواد غذایی و چرب در لوله فاضلاب آشپزخانه

مصداق بارز قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود! ذرات ریز برنج، ذرت، پوست لوبیا، تفاله چای، پسماندهای غذایی و..‌. که در صورت عبور از منفذ سینک ظرفشویی به داخل لوله ورود پیدا میکند پس از گذشت زمان این ته ماند ها زیاد تر و تا حدی می شود که مانند توپی فضای لوله را اشغال و سبب گرفتگی و پرشدن لوله فاضلاب آشپزخانه می شود. برای مقابله با این مشکل در محل اتصال ورودی لوله و سطح سینک صافی یا توری بگذارید که پسماندها در همانجا جمع و به سطل زباله ریخته شود.

ذرات برنج، تفاله چای، باقی مانده غذای داخل ظروف و… ممکن است کوچک به نظر آیند، اما تجمع این مواد در کنار یکدیگر به راحتی می تواند باعث گرفتگی لوله سینک آشپزخانه شما شود. برای پیشگیری از بروز این مشکل می توانید از سبدهای صافی در کنار سینک خود استفاده کنید و مواد داخل ظروف را در سبد تخلیه کنید. ضمن اینکه استفاده از توری مناسب برای سر لوله سینک نیز می تواند از ریخته شدن مواد اضافی داخل آن جلوگیری نماید.”

۲٫ آیا شستو شو با آب سرد در گرفتگی لوله اثر میگذارد؟

جواب این سوال مثبت است. بسیاری از ما به دلیل شستن ظروف چرب درگیر این مشکل میشویم و چون فکر میکنیم روغن به دلیل حالت مایعی که دارد به آسانی از لوله فاضلاب آشپزخانه عبور میکند! این طرز فکر اشتباه است زیرا زمانی که روغن سطوح لوله زیاد شود این ذرات به سمت یکدیگر کش می آورند. این نوع گرفتگی هم راه حلی دارد. تنها کافی است ظروف چرب و روغنی را ابتدا با آب داغ شستو شو دهیم و از هرگونه سهل انگاری خود داری کنیم.

۳٫گیر کردن اشیا ریز و درشت در لوله فاضلاب آشپزخانه: 

وسایلی مانند: پوست مرکبات، میوه های کوچکی مانند زرد آلو و…، اسباب بازی، تکه هایدستمال کاغذی و هراشیایی که بتواند به داخل چاه فرو برود از دلایل گرفتگی لوله میباشد. همچنین علاوه بر گرفتکی اگر وسیله ای به داخل لوله فاضلاب آشپزخانه بیفتد دیگر به دست آوردن آن امکان پذیر نیست. لذا برای جلوگیری باید حتماً سر کفشور هارا بپوشانید..

در مطالب فوق انواع گرفتگی  لوله، دلایل گرفتگی آن و راهکاراها و ترفند هایی را برای رفع آن به شما عزیزان دل ارائه کرده ایم. این چالش ها ممکن است در هرزمانی برای تک تک شما اتفاق بیفتد و امیدوار هستیم مطالب اشتراک گذاری شده بتواند سهم کوچکی در حل مشکلتان داشته باشد.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>